Tentaångesten är över

Kommentera
Sådär ja. Nu var hemtentan inne efter 48 timmars slit. En kort resumé av dessa timmar kan se ut såhär:
Måndag 16.00 - Total oförståelse och lite smått panikslagen. Förstår inte frågeformuleringarna som kan betyda ett antal olika saker.
18 samtal senare till sex olika personer - fortfarande lika oförstående.
Måndag 20.00 - Uppgivenheten tar över och jag bestämmer mig för att sova på saken.
Tisdag 07.30 - Vaknar och känner mig coollugn. Det här ska fixas lätt som plätten.
08.00 - Stämmer av läget med Josse. Okej vi förstår (tror vi!) vad uppgifterna handlar om.
14.30 - Har pluggat nonstop och börjar få känslan av att jag har tidsbrist.
(Att tillägga kan vara att Josses och min mobil gått varma de senaste timmarna)
17.00 - Slår ihop min dator, stänger böckerna och lägger ifrån mig pennan. Tack för idag.
Onsdag. Korr. läsning, utskrift och INLÄMNING.

Kvällen firades med en hejdundrans middag á la José con Linnéa och Cissi. Mycket lättad stämning och klingande skratt i den, helt klart, snyggaste lägenhet jag sett!




Ikväll sitter jag barnvakt åt världens finaste Maja. Vi har ätit köttbullar och makaroner (min faster var snäll och skrev ner hur man steker köttbullar ifall att jag inte skulle veta det...hm.), sett på Prinsen av Egypten och rockat loss till både Peter Jöbacks julalbum och Disneylåtar. Nu ligger hon och sover gott i sin säng medan stormen viner här utanför. Själv njuter jag av lugnet med en kopp te och Nytt läge. Inredningsnerven i mig kliar och jag vill ha ett eget hem att få designa och inreda som jag vill ha det. Hur mysigt det än är att bo hemma så är jag ändå tjugo år. Det börjar bli dags att växa upp och flyga ut ur boet. Snart!!


 God natt sverige/ A