Skolavslutning - bättre sent än aldrig

Kommentera
Där satt alla så fint uppklädda i ljusa sommarkläder. Förväntansfulla inför årets längsta rast. De härliga ungarna! Det bjöds på Idas sommarvisa, Den blomstertid nu kommer, Thousand miles ( H.e.a.t - Väsbys stolthet) lärarsången och klasslåtarna. Solen sken, barnen skrattade, sjön glittrande och fröknarna var snälla.
Jag bjöd barnen på mina cupcakes som jag så tålmodigt stod och bakade igår. Tre och en halv timma senare (och fem olika byttor, tre satser frosting, kladd, karamellfärg och citroner överallt) var de äntligen klara. Fina blev dem, men hur de smakade orkade jag inte ens ta reda på då. Jag var så nervös när jag delade ut dem i skolan eftersom de här barnen är brutalt ärliga, men de var hur glada och tacksamma som helst! Det värmde mitt hjärta det.
I eftermiddags åt jag glass med Josefin. Riktigt somrigt kändes det.


Nu ska vi fira sommarlovet med jordgubbar!
Peace
/ A