What a day

3 kommentarer
Idag har jag gjort något nytt. Jag har beställt blommor. Till William. Nu finns det säkert dem som tycker jag är en pinsam flickvän som skämmer ut min pojkvän inför alla hans kompisar. Må så vara, men jag vet hur det känns att få blommor levererade till sig och den känslan som når fram till en då är svår att simulera på annat sätt. Budet skulle anlända till William innan hans prov för dagen vilket det gjorde, men allt gick inte riktigt som jag tänkt mig. Meddelandet fanns inte med så han kunde bara gissa sig till att det var från mig. Jag ringde till Interflora och förklarade att det här inte är okej, jag skulle aldrig lägga ner så mycket pengar för några rosor som jag kan köpa i vilken affär som helst, om det inte vore för hela upplevelsen med leverans och ett budskap till. Under mitt samtal med en stackars kille i kundtjänst, som bad så hemskt mycket om ursäkt för deras miss, smsar William att han hittat kortet. Tji fick vi.
Jag valde att ta bussen hem från jobbet idag, en ny upptäckt som min kära Diana upplyst mig om. När jag sitter på påfartsträckan till E4an vid Norrtull ringer mina kollegor från jobbet. Då har superAlma i egen hög person tabbat sig rejält och fått med sig nycklarna till vårt omklädningsrum. Som tur var stod bussen still i bilkö och jag kunde smita fram till busschauffören och snällt fråga om det var möjligt att få gå av bussen. Han tittade på mig och suckade 'Ja gör du det, du kommer nog fortare hem om du går' så av hoppar jag och börjar traska tillbaka. Tjugo minuter senare står jag åter igen på jobbet. Klockan har nu hunnit slå fem. Jag slutade fyra. Tillbaka till bussen. Den åker utan mig. Ger upp den och klampar vidare till tåget som tar mig hem till min station där pappa plockar upp mig - tack!

Nu ser jag helgen nalkas - som jag längtat!



/ A
 
1 Stina svarar::

skriven

Hihi, det ser ut som att du har en partyhatt, men lika fin för det är du! :D

Drygt att komma hem så mycket senare än man behöver. Jag råkade också få med mig jobbnyckel hem i förrgår... men då hade jag kommit hela vägen hem... DRYGT! :P

2 Alma :):

skriven

Det borde finnas ett larm på alla jobbnycklar så det tjuter när man går från jobbet med dem :P

3 Anna:

skriven

Det var verkligen så romantiskt gjort. Robert sa "Det var verkligen så otroligt fint gjort av Alma, william blev jätteglad" ;]