Sjuk betyder nostalgifilm

2 kommentarer
Jag ligger hemma i sängen och är sjuk. Då ska man dricka te och titta på film. Jag satte på teven och till min stora glädje är det en Madicken långfilm som går. Nostalgin kryper ut i varendra cell i mig. Madicken var min favorit när jag var liten och jag brukade springa omkring i min Madickenklänning och låtsas att Amanda var Lisabet. Som alltid när man är lite äldre, förstod jag Astrids budskap på ett helt annat sätt nu. Herr Nilsson (?) låg i en snöhög med en cigarr i munnen då Madicken kommer fram och frågar om han ramlat omkull. "Nejdu lilla Madick, jag är full. Eller kanske inte så jättefull, men tillräckligt för att jag inte kan resa mig utan att förstöra min cigarr, så jag tänker ligga kvar här tills jag rökt klart". Det hade jag aldrig reagerat på för femton år sen, men nu... nu lät det jättekonstigt. Som alltid blir jag intresserad av att veta hur dessa söta barnskådisar ser ut idag och min nyfikenhet resulterade i det här:
--->
--->

Jag blev i alla fall tillräckligt nostalgisk för att bjuda på en liten resa down memorie lane, närmare bestämt till det ljuva 90-talet. Enjoy!





/ A
 
1 Anna:

skriven

Hahaha, ljuva nittotal! Jag älskade Jul i kapernaum och mysteriet på greveholm, absoluta favoriterna. Tror jag har gjort nåt liknande blogginlägg för länge sen, måste leta åt det! Man blir alldeles toknostalgisk. Krya på dig vännen!

2 José:

skriven

neeeej va klockrent! hahaha, äääälska <3