Underbart är kort

4 kommentarer

Imorgon tar ett av mina absoluta favoritpar, för att inte tala om pilotfruga in crime, sitt pick och pack och beger sig norrut på egentligen obestämd tid. Detta skär i hjärtat mer än jag vågat tro ska ni veta. I upp -och nerförsbackar har hon funnits där. I med -och motgångar. När termer som ratings, columbus nimbus, DC 12:a, Sigurd Erik David Yngve Rikard, stål, boeing 747 och oxfordsblablabla haglat, har hon funnits där. Mitt i förvirringen och de tappra försöken att förstå en liten del av vad som faktiskt sägs. Hon har suttit med på otaliga middagar och underhållit mig då alla andras samtal är flygrelaterade. För att ni ska kunna få en liten hum om hur det faktiskt kan se ut en helt vanlig fredagskväll kan ni läsa här. Otaliga timmar över telefon har hon hjälpt mig igenom sex månader av total saknad och oförståelse. Hon har torkat många tårar av frustration och saknad för att inte tala om när vi sett på romantiska 'tjej'-filmer, deltagit i en väldans många skratt, krupit upp i soffan och sett på allt från musikal till ps i love you-filmer, bjudit mig på hembakat/hemlagat tills knappen på mina byxor fått knäppas upp (nu har jag dock lärt mig att ha något löst åtsittande på mig när jag besöker casa de l'Ivarsson/Isreaelsson). Hon har ätit Ben and Jerrys med mig till en gräns då jag faktiskt mått illa, vilket är näst intill omöjligt att göra när det gäller våra favoritgrabbar B n' J, hon har följt med mig till stan för att delta i bröllopshysteri och främst av allt har hon delat min passion för piloter. Tack vare den gemensamma nämnaren flyg som stundvis kan vara något vi ogillar och ett påfrestande inslag i våra liv, så var det trots allt det som förde oss samman och om ärligheten ska fram så har vi faktiskt väldigt kul tillsammans med våra piloter i de små planen med skruvar som ramlar och dörrar som flyger upp i luften. Framförallt har vi roligt tillsammans alla fyra!

Tack för att ni förgyllt stockholm och våra liv de här två åren. Vi önskar er all lycka och hoppas på att ni kommer hit till oss snart igen. Vi älskar er!

/Alma och William

 
1 Anna:

skriven

.. jag bölar och hulkar som en bebis här borta. Älskade finaste snyggaste bästigaste pilotfrugan, jag saknar dig redan. Jag kommer inte att kunna stanna borta länge, det vet du. Snart kommer jag och nafsar dig i örsnibben igen. Puss och ha en fab sommar darla

2 Sofia (lotta):

skriven

Hej!

Anna och Robert är bäst. Jag håller alla tummar och tår på att hon flyttar till Uppsala till hösten, hon får iiiiinte flytta utomlands!! alldeles för långt bort! :(

trevlig sommar :)

3 Alma:

skriven

Ja det är dem :) Nej vi får helt enkelt binda henne i ett långt rep som bara sträcker sig till sveriges gränser, inte längre ;)



Ha en fin sommar du också Lotta!!

4 Jennifer ( norrländskan ):

skriven

Men så fint (och helt korrekt! ) skrivet, håller med i allt du säger! Dessa två godingar har inte tillåtelse att flytta för långt bort ifrån oss, hur ska vi lyckas dela med oss av dom till varandra måntro ? En månad i taget? haha



Hoppas du får en fin sommar förövrig! (: