Student!

En kommentar

Glädjeropen utanför kontoret har tystnad och kvar ligger några ensama ölburkar från veckan som gått. Skönt tycker jag som har helst vill stoppa huvudet i en mörk skokartong långt inne i en källare för att slippa kisa bort det jobbiga ljus som blir när molnet täcker solen lite halvt.

Min kusin William tog studenten i torsdags och med 120 gäster på plats vars flesta ansikten jag känner igen som gamla bekanta blev det firande till sent på kvällen. Kanske lite väl sent. Hemma väntade bildspel som skulle slipas på, musik som skulle brännas, kakor som skulle bakas för att inte tala om en väldans massa dammsugning.
I fredags hade vi studentfirande hemma med pompa och ståt. Min lillasysters stora dag var kommen och trots regn och gråa moln strålade hon av lycka och likaså gjorde vi.
Utspringet i Liljeholmen var lite mindre än mitt eget då vi var 700 glada vitklädda nissar och samanthor som sprang emot alla glada ansikten som stod med skyltar i hopp om att hitta sin nära eller kära. Okej, nog om mig och mitt. Det var jättekul att se hur känslorna bara strömmade genom alla studenter som kom utspringandes.
Efter flakåk ringde Amanda och ville bli hämtad. Jag hade norpat åt mig hedersuppdraget och var laddad med ballonger, flaggor, bra musik och en glad Lydia-kusin som lovat att hjälpa mig hitta fram.  Allt gick bra tills jag kör av fel och ser att skyltarna visar mot söder. 'Jaha, nu kommer du komma helt fel' säger Lydia bittert. Stressad som en fiskmås kör jag över heldraget, gör u-svängar som aldrig förr och lyckas få en och annan bil att tuta lite. Vad gör man inte för sin syster? (Jag kan ta 500 spänn för besväret och förödmjukelsen sen...) Slutligen hittar vi en kallfrusen och trött Amanda utanför mitt jobb. In i bilen, på med musik, tjoande och tutande. 'Kan ni sänka musiken lite, jag är trött' hör vi då från baksätet. Lagom tills vi närmar oss Bollstanäs piggnar studenten till och vi partar hela vägen hem.
Efter en stund kommer en häst och vagn som tar med Amanda på en liten tur och därefter vankades mat, tårtor, kakor, tal, sång och musik, glada människor, presenter, blommor, bildspel, kramar och lyckönskningar.
Det var en helt lyckad dag trots brist på solsken i dess rätta bemärkelse. Solsken i annan form fanns hos var och en som närmade sig vårt hus så vi led inte!
Dagen i bilder får ni här:



/ A

 
1 Anna:

skriven

Himla fin dag! Vilket påminner mig - jag har inte lagt upp bilderna från den kvällen jag heller. Time for some action. Puss