'Alma är du dum eller?'

En kommentar
Så inleder min, annars så kärleksfulla mor, dagens telefonsamtal. Jag råkar veta precis vad hon syftar på och är beredd att hålla med henne.
Flyglinjen flyger mellan Jönkan och Sthlm, och åt andra hållet. De lägger ibland ut biljetter på tradera där man kan buda. Oftast är man ensam så priset brukar bli en krona. Efter tips om detta valde jag att buda och självklart råkar den biljett jag ville ha, vara eftertraktad. Elva budgivare resulterar i att mitt maxpris läggs på 200kr. Idag, två dagar efter budgivningen började, inser jag till min förskräckelse. Biljetten är FRÅN stockholm. Inte TILL som jag behöver. Så illa kvickt, tre timmar innan budgivningen ska stänga, mailar jag flyglinjen och traderar. Beklagar att biljetten kommer brinna inne om jag får den, kan jag hoppa av etc. Under min studentambassadörsutbildning får jag ett mail att jag vunnit budgivningen för 107 kronor. Strax efter missar jag ett samtal från flyglinjen, men försöker ringa helt desperat. Jag når bara deras telefonsvarare. Så nu är jag 107 kr fattigare och får ta bussen från Jönkan klockan 6.20 imorgonbitti. Bra Alma, bra.
Dessutom fick jag sätta upp en roll-up inför hela klassen idag.

En dusch och sen sova sova sova.

/ A
 
1 J:

skriven

nää alma du är inte dum... kanske förvirrad men inte dum... men de får mig att tänka på fraser, tält, farliga spindlar