påsken

Kommentera
Min mamma har varit gräsänka en vecka då pappa och lillebror varit i Los Angeles med Carls konfagrupp. De har hjälpt hemlösa på ett ställe som heter The Dream center, mer om deras resa kan du läsa här.
Jag åkte hem för att få lite kvalitetstid med mamma. Det blir inte av att man får den tiden när huset är fullt av människor och man bara är hemma en helg. Eftersom mamma pluggar nu så har vi suttit ute i solen och pluggat, ätit mängder med glass och besökt både Plantagen och Bauhaus. Vi har ätit middag med W's familj och njutit av vädret.
Under själva påskhelgen har jag träffat William och mina fantastiska vänner. Jag hann med förvånandsvärt mycket trots allt tentaplugg. Vi hade spelkvällar då det, åter igen, stod klart att jag inte är så bra vinnare som jag tror. Eller så har det att göra med att William är en lite för bra vinnare än han vill tro...
Påskafton firades med äggknäckartävling och påskägg vid frukostbordet, åldern till trots. Och om jag ska vara ärlig finns det inget sätt jag hellre firar påsk på än påskägg med ledtrådar. Farmor och farfar bjöd på påsklunch och ännu mer godis. Jag rullar numer fram.
Som kristen är söndagen för mig den viktigaste dagen på hela året. Varför kan ni läsa om här. Oavsett vad man tror en helg som påskhelgen så bär den budskap om hopp och kärlek. Det är en glädje i vardagen för mig, att få tro på något sådant.
Hoppas er påsk varit lika fin som min!
/ A