Jag är helt såld!

3 kommentarer
Såld på Mia Skäringer. vem hade kunnat ana det? Det började med att jag såg henne i Solsidan och kände igen mig i hennes överanalyserande och 'Jag känner liksom att när du säger sådär så tänker jag...' Intresset väckte än mer när jag fick hör att hon vid 31 års ålder hunnit skaffa barn, skilt sig, träffat mannen i hennes liv och sedan separerat från honom också. Jag empatiserade så mycket med henne, vars karaktär känns så mycket som jag, att jag lånade hennes bok på skolans bibliotek. Jag är för pryd för att skriva ut titeln här och även om det är mycket sexprat i boken så berörde den mig enormt. Hon är en fantastisk skribent och känslorna fullkomligen flödar ur henne. Hon är jättelycklig, jätteolycklig. Sällan mittemellan. Ändå får hon mig att skratta till flera gånger i boken. Jag ser henne på ett annat sätt nu. På ett mer mänskligare sätt. Hon är en underbar skådespelerska, men bakom den fasaden döljer sig ett liv som inte alltid varit kantat med guld och gröna skogar. Nej hon har fått kämpa, det gör henne ännu mer intressant. Hon distansierar sig genom att skriva humoristiskt, samtidigt som det är hennes terapi. Sådant beundrar jag. Hon lämnar ut sig och använder sig utav det hon är bra på, för egen vinning. Det är en tvåfilig väg. Hon skriver för att överleva. Det gör jag också. Skillnaden är att hon delar det med världen, jag bara med er. Förutom Solsidan och hennes bok har jag frossat i hennes blogg, avsnitt av Mia & Klara (hur kan jag ha undgått den serien?!) och allt annat därtill. Hon är så långt ifrån mig man kan komma, men ändå känns hon så nära. Det är märkligt det där...
Heja Mia Skäringer och må lyckan komma till dig snart igen!


/A
 
1 Stina:

skriven

Vad roligt att du upptäckt henne nu. Jag har älskat henne sedan jag första gången såg henne i serien Mia och Klara. Hon är så naken och ärlig. Jag ska på hennes show i vår, ser såå fram emot det. Jag har båda säsongerna av Mia och Klara hemma, du får komma hit och frossa med mig! :) Puss och Kram

2 Alma:

skriven

Jag kommer garanterat och slänger mig i er soffa och tittar med dig. Så kan vi käka smågodis tills vi mår illa. Men först - inte att förglömma, en sallad från donken ;)

<3

3 emem:

skriven

ohhh!!! den boken vill jag också läsa! du kan ju, om du vågar, skriva vad den heter i facebookchatten nästa gång du är inne ^^ hihi <3