Ljuva midsommar

Kommentera

Midsommar innebär ju egentligen att halva sommaren gått och det bara blir mörkare och mörkare om kvällarna. För mig är det fortfarande tidig sommar och så länge man kan gå ute i shorts och linne vid halv elva på kvällen så är jag helt nöjd. Under tidigare år har midsommar alltid firats stort med vänner, familj och en hel drös med aktiviteter. Det här året var desto lugnare (misstänker starkt att jag börjar bli gammal i sinnet på riktigt...).
William, en midsommarfin Stoffe och jag åkte hem till farmor och farfar med nybakta blåbärsmuffins för att hälsa på farmor som är hemma på permission från sjukhuset. Hon har gjort en hjärnoperation och de håller henne under bevakning ett tag, men under fredagen fick hon alltså komma hem så då passade vi på att besöka henne.

Eftermiddagen och kvällen spenderades ute i Kungsängen hos Williams familj. Vi åt en riktigt mysig middag och skrattade kvällen lång. Stoffe var nöjdare än nöjdast och blev matad från bordet under i princip hela middagen 'Det är ju trots allt midsommar'...

Vi tog en sen kvällspromenad, William och jag, för att njuta av solnedgången över Järvafältet.
En helmysig dag helt enkelt!

/ A