Enough is enough

2 kommentarer

Jag fick nog och mailade Sverigedemokraterna idag:

Jag är svensk till 100% och varenda procentenhet av mig skäms över det just nu. Jag skäms över att tillhöra en 'ras' som förnedrar människor, som spottar på de som har de svårt, som sätter sig högre än andra. Gör mitt blonda hår mig smartare än någon med svart? Ser mina blåa ögon världen på ett annat sätt än de med bruna? Vad är skillnaden på oss? Våra hjärtan ser likadana ut. Våra hjärnor är lika komplexa. Våra organ behöver samma sak. Hudens färg kanske skiftar, men det gör det å andra sidan bland svenskar också. Vad är det som gör att svenskar skulle vara bättre än italienare? Eller egyptier? Eller ryssar? Om ni representerar svenskar så vill inte jag vara svensk med den innebörd ni tillskriver begreppet. Jag ser till människor som unika individer. Oavsett om vi är röda, gula, svarta eller vita så är vi människor med känslor och behov. Vi behöver alla kärlek och trygghet. Jag ser inte att invandrare kommer till Sverige för att hata oss. Allt jag ser är svenskar som sprider hat och förpestar vårt land. Sverige är vackert och har fantastiska traditioner. Man kan värna om dem utan att hata de som bär på andra traditioner. Vi har förmånen att ta del av andras kulturer utan att för den delen förkasta vår egen. Men allt hat?! Jag kan inte förstå hur ni kan sova om nätterna när det enda ni bidrar med är att få invandrare att känna sig ovälkomna och oss svenskar att skämmas över er. Ni är en grupp människor som saknar självinsikt och tyvärr saknar allt vad empati innebär. Snälla snälla snälla ni, jag vädjar om förståelse. Jag önskar och hoppas från botten av mitt innersta att ni kan se värdet i människor. Oavsett om en person kommer från Irak, Iran, Grekland eller Norge. De är människor, precis som ni. De vill leva i en trygg miljö och vara älskade. Vi är olika, men ändå lika.

 
/ A

 

 

 
1 Anna:

skriven

Amen sister!

2 Sofia:

skriven

sjukt bra skrivet Alma! har du fått något "svar"?