Första dagen

2 kommentarer

Jag tänkte precis skriva om hur jag verkar ha klarat mig ifrån jetlagen, men precis då känner jag hur det svajar till inne o kroppen och jag måste spjärna emot med alla mina klena muskler för att inte ramla av stolen. Klockan 20.50 svensk tid, på torsdagskvällen landade jag i Sydney. Då var klockan 06.50 på fredagen här. Jag var helt uppe i varv av alla intryck så jag kände mig inte trött alls. Jag kände igen mig på flygplatsen och även vägen in mot stan.
Den här gången såg jag dock helt andra saker. Skolan ligger mitt i smeten och mitt boende likaså. Jag checkade in på Wake up, även det välbekant med såå trevlig personal. Sedan begav jag mig till Bondi junction och därefter ner till stranden. Det var smockfullt med folk vilket var en motsatt bild till mitt senaste besök då vi var de enda där i stormen. Idag kryllade det av surfare, glada människor och surfare. Det kändes så overkligt. Det här kommer liksom vara min vardag den kommande terminen. Nästan i alla fall...
Eftersom jag fortfarande var pigg tog jag en runda på stan och jag slutar inte förvånas över hur trevliga alla är! Nu sitter jag på Starbucks och jetlagen börjar komma ikapp mig. Ikväll möter jag upp en tjej från Uppsala som jag ska bo med den kommande veckan! Det känns tryggt med någon mer som ska göra samma sak :) Förresten har jag upptäckt att shoppingen är fantastiskt (något vi sållade ut senast..) så det kan komma bli tuffa månader för en student som jag, men vem kan klaga när man är i känguruland med 20 grader?

Kärlek!
/ A

 
1 José:

skriven

Jag vill höra meeera meera :D

2 Anna:

skriven

Jag längtarrrrr tills bilderna kommer!