The best is yet to come

Kommentera
Idag är det första dagen tillbaka efter semestern och jag fick en sån där riktig "Jag måste ta tag i mitt liv"-känsla. Ni vet då man bara vill rensa garderoben, strukturera upp i kalendern, sätta upp mål och börja om på nytt.
 
Det ironiska i allt det här är att jag faktiskt måste börja om på nytt. Den sista september måste jag lämna min lilla pärla på Lundagatan och flytta. Den ständiga frågan är dock vart. Mina fina föräldrar har lovat att ställa upp och hjälpa mig köpa en lägenhet så att jag faktiskt kan börja landa någonstans. Efter två år i resväska - där man flyttat från lägenhet till lägenhet, stadsdel till stadsdel - så känns tanken på att faktiskt kunna få köpa mina egna möbler och inte behöva tänka "Kommer den här lampan funka även på nästa ställe?" helt fantastisk.
Så, nu springer jag på visningar över hela Stockholm, men jag har ju kommit till att bli en riktig söderbo. Jag kan inte tänka mig något mysigare ställe att bo på i Stockholm (och då har jag ändå testat både kungsholmen och vasastan) så mina ögon dras automatiskt till lägenheter här i trakten. Eftersom jag måste vara lite realistisk också så buffrar jag med att kika i både Sumpan och Solna också. Well well, time will tell.
Funny thing though. För några år sedan hade jag aaaldriiig kunnat tänka mig söder. Aldrig. Jag förstod inte ens varför någon ville bo söder om Solna. Nu sitter jag här, på 29 kvadrat med världens mysigaste område bara runt hörnet; cafeér, restauranger, mysiga butiker och för att inte tala om Skinnarviksberget. My oh my.
Fördelen med att hyra i andra (och tredje) hand är att man liksom placeras ut på ställen där man inte trodde man skulle hamna och vips så hittar man ett ställe man blir förälskad i.
 
En av mina förändringar är att återfå mitt kreativa utlopp, därav bloggandet. Här nedan kommer mina andra mål inför hösten:
  • Sjunga mer
  • Ta pianolektioner
  • Återuppta bloggandet
  • Köpa en lägenhet
  • Reducera min garderob till 75%
  • Hitta en träningsform jag gillar så träningen blir mer regelbunden
  • Sluta med socker (gaaah)
  • Gå och lägga mig i tid
  • Äta mer vegetariskt
  • Cykla mer, tuba mindre
  • Göra sådant som styrker och gör mig lycklig
  • Åka på miniweek-ends
Hurray!
 
 
/A