En hopplös romantiker

2 kommentarer
"Naaaw Alma, du är verkligen en romantiker du" kläckte min härliga chef och vän ut på jobbet idag när vi pratade framtid.

Ja, jag är kanske det.
Att en dag få gå, sida vid sida, med min pappa till ett altare där han överlämnar mig till mannen jag ska dela mitt liv med.
Jag vill
ha ett stort bröllop tillsammans med nära och kära en dag. Jag vill ha en fin vit klänning (möjligen med ett inslag av mörklila sidenband i ryggen). Jag vill ha en fin ring som glittrar till ibland. Jag vill ha en bröllopsfest med tal och tårar, skratt och spex. Det är min dröm och har alltid varit.
Jag vill ha en liten familj någon dag. En familj att komma hem till efter jobbet. Små knoddar att krypa upp i soffan med och mysa på fredagskvällarna. Hjälpa till med läxor. Skjutsa till hockeyträningar, stå och heja på bredvid fotbollsplanen eller trampa runt inne i ett ridhus. Ha tonåringar att uppfostra till bra människor, se till att de håller sig på banan.
Jag vill dela mitt liv med en och samma man livet ut. Jag vill dela allt. Skratt och glädje. Sorg och smärta. Genom allt.
Jag är kanske en hopplös romantiker då det kommer till andra saker också. Jag älskar överraskningar. Blommor och choklad. Vardagsdejter. Långa promenader längs vattnet, hand i hand. Små fina komplimanger lite då och då. En viskning i örat vid en middag "Du är fin". En blick som dröjer sig kvar en hundradels sekund extra. Små saker gör mycket i mitt hjärta.

Jag tror på kärleken och att det finns någon för alla. Jag må vara en hopplös romatiker med drömmar och längtan, men hopp, det är något jag har gott om.

Kärlek till er alla
/En hoppfull romantiker
 
1 Amanda:

skriven

Jag gillar det där med ridhus :)

Vackert skrivet annars, om jag ska vara helt ärlig.

2 emem:

skriven

oj oj puss puss din sexy pussmun görl!

:P