RUINERAD

Kommentera
Jag har precis inhandlat in nästan allt som står på min litteraturlista. En bok saknas.
Lycknis: Svensk utbilsningshistoria. Skola och samhälle förr och nu (219:-) Låter lite likt den kära boken av Hartman som jag aldrig någonsin vill ägna min syn åt.
Books on demand: Normalitet, kön och klass. Liv och lärande i svenska läroverk (287:-) Den här boken kallade vår lärare för "lika trist som gula sidorna"
Lycknis: Vägar genom texten: Handbok i bruksanalys (177:-) Kan bli intressant...
Böcker som;
Skolchefen i styrning och ledning
Emancipation och motstånd. Dokumentation och kooperativa lärarprocesser i föskolan.
Kapitalbegreppet som utbildningssociologiskt verktyg

är redan införskaffade.
Det ekar tomt i plånboken nu...
Låter som en härligt intensiv 4-veckors kurs det här!

Ny dag. Ny kurs. Ny klass. Mitt första eftermiddagspass på utbildningens andra kurs klarades idag av. Känslan av organisation gladde mig de första 10 minutrarna. Men unnan för unnan insåg jag att det är lika rörigt här som innan. Ingen vet vad som komma skall och då "det är första gången vi har den här kursen för elever på lärarhögskolan är ni våra testpersoner. Vi ska se om ni klarar av det här." Jag är less på att höra om att vi är första kullen i den nya utbildningsplanen. Jag vill bara kunna känna att jag får en utbildning som gör mig till den bästa lärare jag bara kan bli. Inte ta examen och känna mig förvirrad, redo att ta ut min bitterhet över de stackars elverna. Nej, jag vill vara allas favoritlärare som får blommor på skolavslutningen och kanske en kram av eleverna. Det vill jag. Men det känns väldigt långt borta när alla våra lärare är så pessimistiska...
På föreläsningen informerade minst två lärare om att vi kan glömma jobb och socialt liv den kommande månaden. Vi kommer inte ha tid för något annat än studierna. Det känns alltid lika roligt att bli bemött av lärarhögskolans välkomstanda och kämparglöd.

Men jag sörjer inte kära vänner! För jag har nämligen en vän som valt att skänka sin teve till mig. Den är stor och den är tung, men den är min!  Så nu kan jag och William äntligen ligga i sängen och titta på teve hemma hos mig också! Det ni, det är lyx :D Tack Jimmy!!
(Bild kommer imorgon då jag fått bärhjälp upp för trappan av pappa..så tung är den!)

Jag saknar dig älskling!! Låt det bli fredag fortfortfort!


God natt sverige
/ A