Insane

2 kommentarer
Fredagen var en viktig dag i kalendern för där stod det nämligen 'William 22år!' med färgade bokstäver. En perfekt dag att skapa minnen på. Planer hade smidits och samtal hade ringts. Mail var ivägskickade och hemligheter var skapade. Jag kommer hem till Agius vid tretiden och då sitter William framför datorn och pluggar. Han har inte så mycket tid över till mig eftersom 'jag flyger faktiskt till Visby'. Själv kände jag mig lite smått stressad eftersom jag visste att vi inte hade all tid i världen på oss. Medan han satt där försökte jag spruta på honom lite parfym, ta fram kläder som man bör ha på sin födelsedag. Han mumlade att vi ändå bara skulle vara hemma. Sedan börjar han beklaga sig över att hans föräldrar inte ens köpt någon tårta till honom 'kul födelsedag jag har då..' När vi sitter och fikar berättar hans föräldrar att de ska åka in till stan och hämta tårtan de beställt till honom. Han skiner upp och vill följa med när jag säger att vi ska gå på bio efteråt. Tårtan skulle hämtas vid dramaten, men när vi stannar till ser William hans lillasyster komma körandes med häst och vagn. 'Kom! Vi hoppar in' säger jag och William följer efter lite smått förvirrad. Angeline räcker oss en picknick korg med öl/cider och jordgubbar. Efter ca fem minuter ramlar poletten på honom ner 'Jahaaa, det här var alltså planerat?'.
Vi åker runt på Djurgårn och människor stannar upp och tittar på oss. Vi njöt över att känna oss som kändisar. Till och med poschar stannade för att titta på oss! Vi åkte förbi Grönan och Angeline stannar till. William ser lite chockad ut när vi hoppar ut. Vi inväntar några av hans kompisar och han höjer på ögonbryner mer och mer för varje person som kommer. Det blev en hellyckad överraskningsdag. En helkväll på grönan med chokladvinster och sockervadd. Insane och fritt fall. Helt galet var det, men väldigt roligt.

Födelsedagar är en stor dag, de förtjänar att uppmärksammas. Jag vet ingen som förtjänade den här dagen mer än William som sliter och kämpar med 18 tentor på tre veckor (ingen slår det). Han var glad, det gjorde mig glad.

 


/ A
 
1 Stina:

skriven

Vilken tur William har som har en så helmysig flickvän. Du är bäst Almish. Den 14:e augusti bor vi i samma stad. Wohoo! PUSS

2 emem:

skriven

världens bästa flickvän = alma!