Märkligt!

2 kommentarer
Är det inte märkligt när man hör en sång som man egentligen inte känner igen, men när man väl hör den så kan man den. Texten kommer så naturligt och musiken pulserar genom kroppen.

Så är det med mig just nu och jag skulle vilja efterlysa den person som någon gång skickat den här till mig. Den finns på en gammal självinspelad CD så jag gissar att den kommer från tonåren någon gång.


You make me wanna call you in the middle of the night.
You make me wanna hold you til the morning light.
You make me wanna love,
you make me fall,
you make me wanna surrender my soul.
I know this is a feeling I just can't fight.
You're the first and last thing on my mind...

Den betyder mycket för mig, men jag kan inte för mitt liv minnas varför. Vem fick jag den av?! Sara, hjälp?

/ A
 
1 Anna:

skriven

ÅH, den låten! Haha, det är kul vad många låtar skapar minnen. Jag har samma problem med en regina spektor låt, On the radio. Texten är makalös men jag vet inte vem som först skickade den. Vi får leta vidare!



This is how it works

You're young until you're not

You love until you don't

You try until you can't

You laugh until you cry

You cry until you laugh

And everyone must breathe

Until their dying breath



No, this is how it works

You peer inside yourself

You take the things you like

And try to love the things you took

And then you take that love you made

And stick it into some

Someone else's heart

Pumping someone else's blood

And walking arm in arm

You hope it don't get harmed

But even if it does

You'll just do it all again



2 Sara:

skriven

Känner igen låten sååå mycket!!! men jag och mitt fiskminne...Kan det ha varit av någon kille? :D