C-day

Kommentera
 Idag har vi äntligen fått lämna in den. Vår pride and joy. Den senaste månden har vi kämpat och läst och svettats och frusit (skolan slösar inte på värmen direkt), intervjuat och skrivit, tagit bort och lagt till, men idag överlämnade vi den i väntan på sin dom.
 
Vi har skrivit om relationen mellan bloggare och företag utifrån bloggarnas preferenser. Kort och gott - vad bloggarna efterfrågar i en PR-kontakt samt hur de nya medierna lett till ökad komersiallisering i bloggar. Det har varit superintressant rakt igenom. Vi har myntat ett nytt begrepp med tillhörande definition som jag är så stolt över att jag kan spricka. Vårt ämne har dessutom blivit mer aktuellt än någonsin de senaste veckorna, vilket ni bland annat kan se här och längst ner här.
 
Många har frågat varför jag varit så upptagen den senaste tiden och alldeles för stressad för att hinna med ett socialt liv. Svaret är ganska simpelt. Vi som ska åka utomlands måste lämna in kandidatuppsatsen innan jul för att hinna klart, vilket inneburit studier på 200% de senaste veckorna. Om det varit tufft? Absolut, men jag vill ge en eloge till min skrivarpartner in crime som har peppat och stöttat hela tiden. Vi grejade det! Vem behöver tio veckor när man kan leverera på fem? Visst, det har tagit i snitt 10-13 timmar per dag, men resultatet är fantastiskt om jag får trotsa jantelagen och säga det själv.
Tack till alla er fina som smsat, ringt och mailat en massa energi och pepp. Ni är guld värda!
 
Om en vecka är det opponering, sen är jag en termin från min examen. En termin. I Sydney!!
 
Efter inlämningen hade vi en miniexamensfest!
/ A