Brist på lokalsinnet ger konsekvenser

En kommentar
Jag rusar ut på morgonen och upptäcker till min fasa - ingen bil.
Fort som attan måste jag komma på en plan B och i mitt fall är plan B alltid www.sl.se
Hur kommer jag till Friskis & Svettis i Kista fortfortfort?! Hållplatsens namn i Kista är Kistavägen. Okej. På bussen. Av bussen. På tåget. Av tåget. På bussen och sen...kista alléväg? Nej det kan inte stämma. Sitter kvar lite till. Till slut känner jag hur jag kommer längre och längre ifrån mitt mål så jag hoppar av mitt i industriområdet. Let the fun begin! Jag hugger tag i första bästa person och frågar om hon vet var F&S ligger. Nope. Sju personer senare har jag en riktning, långt långt borta. Jag springer allt vad jag har för att hinna fram till klockan ett då jag ska möta Lisa, Williams mamma. Helt anfådd (där har vi anledningen till att jag måste komma igång med träningen) möter jag upp henne och hon skrattar lite åt mig. Det skulle jag också göra om jag sett mig flänga fram som ett fån. Det känns lite pinsamt att veta att man har träningskläder i väskan, men kippar efter andan efter att ha sprungit bara några minuter...
Registreringen gick smärtfritt och snart stod jag där inne på gymmet. Ringrostig, men taggad ut i lilltårna. Någon timma senare var jag stolt som tuppen och packade ihop mitt pick och pack för att åka hem. Mot den rätta busshållsplatsen denna gång. Jag hoppade på bussen som körde samma väg vi kom, men helt plötsligt hörs SLdamens röst "Rinkeby allé". Haha tänkte jag för mig själv. Nu är hon ute och cyklar. Kista alléväg ska det vara. Men NEEEEJDÅ. Det händer igen. Jag har satt mig på fel buss. Livrädd för att hoppa av på okänd mark utan att veta hur jag tar mig därifrån sitter jag snällt kvar hela vägen till ändhållplatsen som är Spånga station. William ringde, men jag vågade inte berätta för honom vilket pucko till flickvän han har, men till mitt försvar är det inte alltid lätt att ta sig fram då man är på platser man inte är van vid och dessutom har fruktansvärt dåligt lokalsinne!
Två timmar sen såg jag mitt gula hus och jag kände mig välberest och stolt över mitt lilla äventyr.

Nu ska jag se klart på The Hills.
Love
/ A

 
1 Rullgardina den allmänbildade.:

skriven

Havtorn:

orangefärgade bär med en diameter av sex–nio millimeter, som är mjuka och saftiga och rika på C-vitamin. En del sorter innehåller också mycket A-vitamin och E-vitamin. Av bären kan man bland annat göra saft. Havtorn är förmodligen det av alla jordens bär som innehåller flest vitaminer i stor mängd.(wikipedia)



Fövrigt är buskarna sällsynta i Sverie men finns efter kusten på vissa ställen t.ex där min farmor bor. Förmodligen har bären blåst i land från öster eller kommit med första världskriget och slagit rot. I finland åt man havtorn under krigen för att få i sig vitaminer.



Så nästa år kan vi åka och hälsa på henne och plocka på oss lite gratis c-vitamin :D