En helt vanlig studentmåndag

Kommentera
Jag anlände till biblioteket klockan halv elva imorse, satt och kämpade med instuderingsfrågorna till tentan till ett då jag, Rasmus och Rebecka som anlänt, bestämde oss för att vi förtjänade en lunch. Mackor och vatten. En students ljuva vardag. Sedan körde vi på, men en efter en droppade av och till slut satt jag kvar själv. Vid halv sex packade jag ihop och kände mig nöjd efter en effektiv dag. Detta belönades med en ficka tillsammans med Bella.
När jag klev in genom dörren svirade jag snabbt om till husfru Alma. Fram med rotfrukterna och årets skörd. Skala, hacka, riva, bryna, fräsa, olja, sjuda, på med lock, av med lock, röra och smaksätta. Resultatet: En fantastiskt god grönsakssoppa. Och ja, det blev matlådor. Närmare bestämt åtta stycken!

Min dator håller på att haverera så bilder kommer vid ett senare tillfälle.

Ps. Jobbet ringde och sa att jag fått en månadslön för mycket så om någon har lite pengar över, som ligger och skräpar tas de tacksamt emot.

Love
/ A