Skogstokig!

En kommentar
Jag är en känslomänniska, men det är få saker som gör mig så arg som det min vän Stina valt att belysa på sin blogg. Jag trodde det var ett skämt, men det är tyvärr samhällets bistra sanning för idag. Har vi blivit så vardagsmatade med reklam att sånt här bara passeras utan eftertanke?
Hur kan man uppmuntra människor till att krossa äktenskap, familjer, framtider? Hur kan man, ens med en liten antydan till det, visa världen att det är okej att sätta sin andra hälft åt sidan för att få sina egna fantasier tillfredställda. Det är sjukt. SJUKT! Det sårar mig att det har gått så långt i vårt 'moderna samhälle' att människor faktiskt söker upp en sida där man vet att de andra är otrogna, lika otrogna som man själv tydligen vill vara. Hur kan man vilja kränka en annan människa så? För mig är det extremt obegripligt. Jag känner alltför många som genomgått detta svek och inga ord i världen kan förklara den sorg och smärta de genomlidit. Jag vill uppmana alla i vårt moderna samhälle att trotsa detta idotiska påhitt och vara så pass moderna att vi vågar reagera.
När jag är färdig med min pr- och marknadsutbildning ska jag banne mig se till att sådana reklamer som denna inte får förekomma!

Blir ni upprörda av den här så tycker jag ni ska titta in vår, annars så folkkära, Linda Bengtzings bidrag till melodifestivalen. Numret är überschlager...tills man lyssnar på texten. Jag säger bara FY!

/ A
 
1 J:

skriven

de är ju helt absurt.. finner inga ord.. men finns de inge motstånd mot de, nått man kan stödja??