Strandtorp

Kommentera
Efter en intensiv helg med visningar (och en misslyckad budgivning på en lägenhet jag verkligen ville ha) behövde jag lite andrum.
Jag packade en resväska för att äntligen få åka till min plats i världen, torpet på Öland. Det höll på att bli mitt livs första sommar utan några dagar där, men turligt nog skulle  farmor och farfar dit för att stänga igen och jag kunde haka på. Det finns inget som är så viktigt att göra varje år som att få några dagar Öland. Himlen på jorden. Balsam för själen. Platsen jag kan a n d a s.
 
När man reser med farmor och farfar får man räkna med att resan går lite saktare än man vanligtvis är van vid. Det körs inte så fort, det stannas ofta och det ska tittas på det mesta. Resan som tar max 7 timmar när jag kör tog närarmare 10 timmar. Jag kände mig rastlös eftersom jag bara ville fram - samtidigt som jag njöt av varenda sekund jag fick sitta där och lyssna på dem smågnäbbas och säga gulliga saker till varandra om vartannat. Vi höll på att förlora min farfar i början av sommaren så jag glädjer mig åt att se dem två tillsammans - mer kära än någonsin.
 
Under de dagar jag var på torpet var vi på stranden
  
  
 
Titta på solnedgången vid raukarna
  
  


  
 
köpte fisk i Böda Hamn
 
 
 
spelade fia med knupp, kinaschak, yatzy, domino och pingis (min 85-åriga farfar slog mig i samtliga, kom igen!)
  
 
 
 
Tvättade/putsade/skurade/dammsög/målade/klippte/rensade/bar/vilade/promenerade/njöt
 
 
 
  
 
 
 
Pysslade ihop ännu ett dassnytt
 
 
Som jag sa var min farfar väldigt väldigt sjuk i början av sommaren och jag var livrädd att förlora honom så jag värderar stunderna med honom lite exta. Han är fantastisk! Det är de båda två. Titta här bara, 60-årig kärlek:
Efter bara tre dagar åkte jag hem eftersom jag skulle spendera ännu en söndag med fantastiska visningar. 15 stycken närmare bestämt.
Världens bästa farmor vinkade tradiotionsenligt av mig 
 
 
och som vanligt var jag tvungen att dokumentera farmors favoritställe på vägen hem Platsen där farfar alltid får sakta in och hon utbrister, som om det vore första gången hon såg det, "Men ooooooh så vackert!" Gotta love them!
 
Puss & Sol
/A